top of page

Általános szerződési feltételek

I. Bevezető rendelkezések

 

1. A jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) érvényes és hatályos minden megrendelés leadására és online vásárlásra, mely a Wonderland Alapítvány. által üzemeltetett www.wonder-land.hu (a továbbiakban: weboldal) weboldalon elérhető termékre vonatkozik.

 

2. Felhívjuk a figyelmét, hogy online rendelések leadásával magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF rendelkezéseit, tudomásul veszi és elfogadja az abban foglaltakat. Jelen ÁSZF magyar nyelvű szerződés, mely nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre.

 

3. Tájékoztatjuk Önt, hogy az online rendelésekkel, a szállítás folyamatával kapcsolatban felmerülő kérdések esetén a jelen ÁSZF-ben megadott elérhetőségeinken állunk rendelkezésére.

 

4. Jelen ÁSZF hatálya az www. wonder-land.hu weboldalán és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki, mely jogviszony az Szolgáltató és Vásárló között jön létre.

 

5. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a következő weboldalról: https://www.wonder-land.hu altalanos-szerzodesi-feltetelek, és ugyanitt letölthető.

II. Szolgáltató adatai

A Weboldalt üzemelteti a

Wonderland Alapítvány

Székhely:

1089 Budapest, Vajda Péter u. 43B

Szervezet nyilvántartási száma

01-01-0012892

Adószám:

19235774-1-42

Képviseli:

Milena Wartecka-Ducki, elnök

Email cím:

wonderlandalapitvany@gmail.com

Telefonszáma:

06-30-460-8207 (normál díjszabással hívható)

A Weboldal tárhelyszolgáltatója a

Cégnév: Wix.com Ltd. 

Székhely: PO box 40190 San Francisco, CA 94140 USA 

Elérhetőség: support@wix.com,

weboldala: www.wix.com

 

III. Irányadó jogszabályok

1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen ÁSZF értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Eker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. Tájékoztatjuk, hogy a vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül irányadóak.

IV. Vásárlás menete

1. A weboldalon a megvásárolni kívánt termék(ek)et Felhasználó a kosárba teszi. A termék a kosárba helyezést követően megjelenik. Felhasználó kosarában a weboldal jobb felső sarkában található (KOSARAM). A kosárba helyezett termékek számát a KOSARAM található szám jelöli. A bevásárló kocsi ikonra kattintva a kosár tartalma megtekinthető.

 

2. Amennyiben felhasználó több terméket már nem kíván kosarába tenni, úgy a KOSARAMBA kattintva áttekintheti a megvásárolni kívánt termékeket, valamint módosíthatja azokat (törölhet a kosárból). 

 

3. A kosár összeállítását követően a „Pénztárhoz” gombra kattintva továbbra is lehetőség van promóciós kód megadására, valamint a Felhasználó itt adhatja meg számlázási adatait, valamint szállítási címét, amennyiben az eltér a számlázási címétől.

 

4. A Pénztár oldal alján a szállítási díjjal emelt fizetendő összeget látja a Felhasználó. A fizetendő díj összegzés alatt Felhasználónak lehetősége van a fizetési mód kiválasztására. A weboldalon jelenleg banki átutalással vagy bankkártyás fizetéssel lehetséges a rendelés pénzügyi teljesítése. Felhívjuk a Felhasználók figyelmét, hogy az utánvétes fizetési mód nem biztosított a weboldalon történő vásárláskor.

 

5. Szolgáltató felhívja Felhasználók figyelmét, hogy jelenleg személyes átvételre nincs lehetőség, a megrendeléseket Szolgáltató házhozszállítás útján teljesíti. A mindenkor érvényes szállítási díjakat a pénztárban az összegzésnél, valamint a kosárban is láthatja Felhasználó.

 

6. Banki átutalás választása esetén a megrendelés akkor tekinthető elküldöttnek, ha Felhasználó a vásárlás összegét a szolgáltató bankszámlájára átutalja, és az a szolgáltató bankszámlájára beérkezett. Felhasználó köteles az átutalás során a közlemény rovatban az e-mailben kapott rendelésszámot feltüntetni, annak érdekében, hogy a szolgáltató a beérkezett összeget a rendeléssel össze tudja kötni, és így a megrendelés teljesítését megkezdhesse. Szolgáltató nem vállal felelősséget a felhasználó által a banki átutalás során tévesen megadott adatokból felhasználót ért károkért.

 

7. Az adatok megadását és fizetési mód kiválasztását követően a megrendelés elküldése gombra kattintva Felhasználó megrendelési igényét elküldi szolgáltatónak.

 

8. Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Rendelés leadását követően Szolgáltató nem tudja garantálni a Felhasználó kérése esetén az adatok módosítását, valamint nem lehetséges a megrendelt tételek módosítása sem.

9. Szolgáltató a megrendelésről automatikus válaszüzenetet küld a Felhasználó által megrendeléskor megadott e-mail címre. Szolgáltató felelősséget nem vállal a Felhasználó által tévesen megadott e-mail címből Felhasználót ért károkért vagy emiatt a visszaigazolás, illetve a megrendeléssel kapcsolatos egyéb elektronikus dokumentáció (pl. számla) elmaradásáért. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

 

10. A megrendelés összesítése során és a visszaigazoló e-mailben jelölt fizetendő végösszeg minden költséget tartalmaz.

 

11. Szolgáltató kifejezetten fenntartja magának a jogot, hogy amennyiben a weboldalon hiba vagy hiányosság (így pl. készlethiány) lép fel a termékek vagy árakkal kapcsolatban, úgy azt a Felhasználó azonnali értesítése mellett jogosult korrigálni. Az új adatokkal Felhasználó ezt követően a megrendelést megerősítheti vagy attól elállhat. Elállás esetén a már átutalt összeget Szolgáltató 2 munkanapon belül visszautalja Felhasználó részére.

12. Felhasználó a Ptk. 6:127. § alapján köteles a csomagot annak átvételét követően haladéktalanul megvizsgálni, és a terméken vagy csomagoláson észlelt sérülés, hiba esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni a futártól. A kiszállításról a futárszolgálattól kap a megadott adatokra tájékoztatást a Felhasználó. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el.

V. Termékek és vételáruk meghatározása a weboldalon

1. A weboldalon megjelenített termékek rendelése kizárólag online, a weboldal használatával lehetséges.

2. A termékeknél megjelenített árak minden esetben forintban értendők és bruttó árak, azaz az általános forgalmi adót (ÁFA) tartalmazzák. A szállítással kapcsolatos díjak megrendelés összegzésénél megtekinthetők.

3. A weboldalon a termékek adatlapjainál azok neve, leírása, illetve az azokkal kapcsolatos fotó megtalálható. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságtól, illusztrációként szerepelnek. Szolgáltató nem vállal felelősséget a weboldalon megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőségért.

4. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.

 

VI. Megrendelések teljesítése

1. Szolgáltató a megrendeléseket a beérkezés sorrendjében munkanapokon, munkaidőben dolgozza fel. Megrendelés leadására viszont ezen időkereten kívül is van lehetősége a Felhasználó számára, a hét minden napján 0-24 órában. A Szolgáltató a rendelés során minden esetben előre jelzi a weboldalon a kiszállítás várható idejét.

2. Szolgáltató a szállítást kizárólag magyarországi címre teljesíti.

3. Az elfogadott megrendelések alapján adásvételi szerződés jön létre a távollévő felek között, amely alapján Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog átvételére, míg Szolgáltató a tulajdonjog átruházására köteles.

4. Felhasználó a termék tulajdonjogát a vételár megfizetésével megszerzi. A termékkel kapcsolatos kárveszély Felhasználóra a termék fuvarozó részére történő átadásával száll át.

5. Szolgáltató késedelme esetén Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni a teljesítésre, amennyiben ezen póthatáridőn belül Szolgáltató nem teljesít, úgy Felhasználó elállásra jogosult.

6. Szolgáltató felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy amennyiben a Felhasználó nem veszi át a szerződésszerűen teljesített megrendelt termék(ek)et (fizetési módtól függetlenül) a Ptk. 6:156. § (1) bekezdése szerint késedelembe esik. Ez esetben Szolgáltató a megbízás nélküli ügyvitel szabályai alapján – amennyiben nem jelzi a Fogyasztó az elállási szándékát (és nem tesz nyilatkozatot, hogy át kívánja-e venni a megrendelt terméke(ke)t) – a termék(ek)hez kapcsolódó tárolás szokásos költségét és a szállítási költséget (oda-vissza) is érvényesíti a Felhasználókkal szemben. Amennyiben Felhasználó a második szállítási kísérlet esetén sem veszi át a terméket, úgy Szolgáltató jogosult a szerződéstől elállni, és az addig a teljesítéssel felmerült költségeit Felhasználóval szemben érvényesíteni.

7. Jelen ÁSZF elfogadásával a Felhasználó kifejezetten tudomásul veszi, hogy Szolgáltató a megrendelésről kizárólag elektronikus számlát állít ki, amelyet Felhasználó a megadott e-mail címére kap meg. Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 175 § -ában foglaltaknak megfelelően és a jelen ÁSZF elfogadásával a Felhasználó beleegyezik, hogy a Szolgáltató valamennyi értékesítésről elektronikus számlát állít ki.

8. A Szolgáltató általi értékesítés teljesítésének napja: Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény szerinti teljesítés napjának a csomagszállítást végző cégnek történő informatikai átadás napja minősül.

9. Szolgáltató nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők, leírások, a beszállító, csomagszállító cég vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor.

 

10. Szolgáltató nem vállal felelősséget azért, ha a rendszer túlterheltsége, az internetkapcsolat megszakadása, vagy bármely más, a Szolgáltatónak fel nem róható technikai hiba (így pl. bankkártyás fizetés esetén a bank oldalán fellépő hiba), akadály miatt a vásárlás nem tud megvalósulni.

VIII. Elállás a szerződéstől

1. A vásárló jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

  • a terméknek,

  • több termék adásvételkor az utoljára szolgáltatott terméknek,

  • több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

  • ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak

 

A vásárló vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított legalább tizennégy (14) napon belül, a 45/2014. (II.26.) Kormány rendelet (a továbbiakban: Kormány rendelet) alapján és az abban foglaltaknak megfelelően a szerződéstől indokolás nélkül elállni. Az elállási jogot vásárló a szerződés megkötésének napjától az áru átvételétének napjáig is gyakorolhatja.

Elállás esetén a Vásárlónak a jelen pontban meghatározott elállási nyilatkozatot és a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia igazolt módon Szolgáltató részére.

 

A vásárolt terméket és az elállási nyilatkozatot a vásárló az alábbiak szerint küldheti vissza szolgáltató részére:

  • Wonderland Alapírvány címére az alábbi címzéssel: Wonderland Alapírvány, 1089 Budapest, Vajda Péter u 43 B, II/21, futárszolgálat segítségével vagy postai ajánlott küldeményként.

 

Vásárló minden esetben jogosult a 45/2014. (II.26.) Kormány rendelet 2. számú melléklete szerinti nyilatkozat mintát használni abban az esetben, ha elállási jogát szeretné gyakorolni, mely jelen ÁSZF mellékletében is megtalálható. 

Elállási jogra jogosult vásárló alatt a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormány rendelet alapján a Polgári Törvénykönyv 2013. évi V. törvény 8:1.§ (1) bekezdés 3. pontja alapján meghatározott fogyasztót kell érteni „fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy”

Az elállás akkor tekinthető határidőben érvényesítettnek, ha a Vásárló az erre irányuló nyilatkozatát a vásárló vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül, a 45/2014. (II.26.) Kormány rendelet alapján és az abban foglaltaknak megfelelően közli és a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül (akár a 14. naptári napon) visszajuttatja Szolgáltatónak a fentiek szerint, igazolt módon.

Ha a vásárló nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget Szolgáltató nem köteles megtéríteni.

Postai úton írásban történő jelzés alkalmával Szolgáltató a postára adás időpontját veszi figyelembe.

Szolgáltató minden esetben e-mailben haladéktalanul tájékoztatja a Vásárlót az elállási nyilatkozatának ügyintézésével kapcsolatban.

Vásárló a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Az elállási jog gyakorlása során olyan termék esetében, amelyet a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékben használtak az értékcsökkenés mértéke akár 100 % is lehet.

 

Az elállási jog gyakorlása esetén a Vásárlót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a használatból adódó anyagi kár megtérítését.

 

Nem illeti meg az elállási joga a Vásárlót:

  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak,

  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében (élelmiszer, étrend- kiegészítők);

  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (fehérnemű, fürdőruha, kozmetikai termék);olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel,

  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta.

 

Szolgáltató a termék vissza érkezését követően a vonatkozó jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a rendeléskori vételárat a Vásárló részére, beleértve a Vásárló felé felmerült szállítási díjat is, amennyiben Vásárló a rendelés egészétől állt el.

 

Szolgáltató bankkártyával történő fizetés esetén a vételárat azon fizetési módban fizeti vissza, mely fizetési módban a vásárlás történt. Vásárló az egyéb fizetési módokban történő fizetés esetére, a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezett hozzájárulását adja ahhoz, hogy Szolgáltató más fizetési mód alkalmazásával fizesse vissza részére a termék vételárát.

 

Amennyiben a Vásárló a terméket online bankkártyás fizetéssel vásárolta, úgy Szolgáltató kizárólag a fizetéshez használt bankkártyához tartozó bankszámlaszámra utalja vissza a vételárat, abban az esetben, ha az elállás feltételei fennállnak.

 

Szolgáltató követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés megtérítését.

 

A visszatérítést a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a termékeket, vagy a Vásárló kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

IX. Jótállás

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet alapján egyes tartós fogyasztásra rendelt termékekre a Szolgáltató köteles jótállást vállalni.

 

A Ptk. szerinti fogyasztó (természetes személy) a jótállásból eredő jogokat az alábbiak szerint érvényesítheti:

1. A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel a vásárlástól (távollévők között kötött szerződés esetében az átvételtől) számított vonatkozó jótállási belül érvényesíthetőek. A jótállási idő 10.000,- Ft – 100.000,- Ft közötti vételáru termékek esetén 1 év,

100.001,- Ft és 250.000,- Ft közötti vételáru termékek esetén 2 év,

250.000,- Ft feletti vételáru termékek esetén 3 év.

A jótállási jegy hiányában, a jótállásból eredő jogok a termék ellenértékének megfizetését igazoló bizonylat - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számla vagy nyugta – bemutatásával is érvényesíthetőek.

 

2. Jótállási igény bejelentésének módja:

- elektronikus levélben (wonderlandalapitvany@gmail.com).

A fogyasztó a jótállásból eredő kijavítás iránti igényét a választása szerint a vállalkozás székhelyén is érvényesítheti.

 

3. A jótállási jog érvényesítése során a fogyasztó választása szerint:

a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne. Figyelembe kell venni ilyenkor a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet.

b) kérheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását is, a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidővel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Ptk. 6:159§ (2a) bekezdése alapján fogyasztó és vállalkozás közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló - szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.

 

4. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

 

5. A termék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. A jótállási jog érvényesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik.

 

6. A fogyasztónak jogában áll a termék azonnali cseréjét kérni, amennyiben a vásárlás időpontjától számított 3 munkanapon belül a termék meghibásodik.

 

7. A jótállási jog érvényesítése során törekednie kell a kötelezettnek arra, hogy a javítást/cserét 15 napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

 

8. Ha a jótállási időtartam alatt a termék első alkalommal történő javítása során megállapítást nyer, hogy a termék nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató köteles a terméket nyolc napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. Ha a jótállási időtartam alatt a termék három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint, ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a terméket a Szolgáltató költségére kijavítani vagy mással kijavíttatani, a Szolgáltató köteles a terméket nyolc napon belül kicserélni. Ha a termék kicserélésére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha a termék kijavításra a kijavítási igény Szolgáltató részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a Szolgáltató köteles a terméket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a Szolgáltató köteles a vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

A jelen, 8. pontban foglalt javításra vonatkozó szabályok nem vonatkoznak a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletrendelet 1. melléklet 8. pontjában felsorolt termékek közül az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. melléklet 9. pontban meghatározott motoros vízi járműre.

 

9. A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

 

10. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

 

11. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni. A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik.

 

12. A fogyasztó kijavítás iránti jótállási igényét közvetlenül a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál is érvényesítheti.

 

13. Jelen jótállás a fogyasztó jogszabályból eredő jogait (különösen a termékszavatossággal, kellékszavatossággal összefüggő jogait) nem érinti.

 

14. Amennyiben a fogyasztónak a jótállással kapcsolatos minőségi kifogását kötelezett nem, vagy nem megfelelően rendezte, a fogyasztó jogosult a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását kezdeményezni.

 

15. A Szolgáltató a jótállási jegyet elektronikus úton is átadhatja a fogyasztó részére, legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon.

 

16. A jótállási igényt a kötelezett elutasíthatja, amennyiben az alábbiak közül bármely eset bizonyítható:

a. A termék hibája nem rendeltetésszerű használat miatt jelentkezett;

b. A terméket szakszerűtlenül helyezték üzembe/szerelték össze;

c. A termék hibáját túlfeszültség, hálózati hiba, elemi kár okozta;

d. A termék hibája már a vásárláskor ismert volt;

e. A fogyasztó által jelzett hiba nem észlelhető.

 

17. A Ptk. 6:173.§ (2) bekezdése alapján a jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat, ideértve különösen a Ptk. és a 373/2021.(VI.30.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseit kell megfelelően alkalmazni.

 

X. Szavatosság

1. Kellékszavatosság

Határidők, bizonyítás

 

A Ptk.-ban foglaltak alapján minden új termékre 2 év kellékszavatosság vonatkozik fogyasztói szerződés esetén (kivéve: élelmiszer, kozmetikai, termékek, vegyipari áru). A fogyasztói szerződés akkor jön létre, amikor a Szolgáltatótól a vásárló terméket vásárol a weboldalon keresztül.

 

A szavatosság 2 évének első évében az esetleges hibák esetén a Szolgáltató vagy a Vásárló igényének megfelelően intézi a termékkel kapcsolatos minőségi kifogást, vagy lehetősége van arra, hogy bebizonyítsa: a termék annak nem rendeltetésszerű használata miatt hibásodott meg, esetleg természetes kopás következménye, de mindenképpen mentes gyártási hibáktól.

 

Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági igényét már nem érvényesítheti

 

A hibás termékkel kapcsolatos lehetőségek

A Ptk. alapján a Vásárló hiba esetén választása szerint:

a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne. Figyelembe kell venni ilyenkor a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet.

b) kérheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidővel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

 

Ptk. 6:159§ (2a) bekezdése alapján fogyasztó és vállalkozás közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló - szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.

 

Jelentéktelen hiba esetén elállásnak nincs helye.

 

Amennyiben a kicserélés költsége jóval meghaladja a javítás költségét és a termék a javítás után használatra alkalmas, akkor a Szolgáltató jogosult a javítást felajánlani. A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén, elektronikus úton vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon történik. Aránytalan többletköltség mellett is lehetséges azonban, hogy mégis elfogadja a Szolgáltató a Vásárló kicserélésre vonatkozó igényét, amennyiben a Vásárló számára a kijavítás (és esetleg az ezzel járó határidő) kiemelt kényelmetlenséget jelent.

 

Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

 

A kellékszavatossági igény érvényesítéséhez szükséges, hogy a szavatossági idő alatt

  • a Vásárló szavatossági igényét bejelentse: elektronikus levélben (wonderlandalapitvany@gmail.com)

  • vásárlását igazolja (számlával) és

  • a teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének nincs egyéb feltétele,

  • a teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

A teljes szavatossági időn belül, a szavatossági igény Szolgáltató általi elbírálásához, ahhoz, hogy a szavatossági igényt teljesíteni vagy elutasítani tudja, a Vásárló köteles a hibás terméket bemutatni*.

 

Mindegyik feltétel együttesen szükséges a szavatossági igény kezeléséhez.

 

Online vásárlás esetén a megvásárolt terméket visszaküldhető az alábbi címre: Wonderland Alapírvány, 1089 Budapest, Vajda Péter u 43 B, II/21

 

XI. Panaszkezelés rendje

A webáruház célja, hogy a Vásárló valamennyi megrendelését megfelelő minőségben, a Vásárló teljes megelégedettsége mellett tudja Szolgáltató teljesíteni.

Amennyiben Vásárlónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az alábbi módokon és elérhetőségeken terjesztheti elő.

  • szóbeli panasz: telefonon keresztül a II. fejezetben feltüntetett telefonszámon hétköznap 9-16 óra között.

  • írásbeli panasz:

  • postai úton 1089 Budapest, Vajda Péter u. 43 B, II/21

  • elektronikus levélben (wonderlandalapitvany@gmail.com)

 

Az írásbeli panaszokat a Szolgáltató a jogszabályban előírt 30 napon belül érdemben megválaszolja. A szóbeli panaszokat Szolgáltató lehetőség szerint helyben, azonnal megoldja, s amennyiben ez nem lehetséges, akkor a szóbeli panaszról jegyzőkönyvet vesz fel. A jegyzőkönyvet lehetőség szerint a fogyasztó egyetértése mellett véglegesíti és egy példányát a fogyasztónak elküldi papír alapon, vagy elektronikus úton (e-mail). Amennyiben ez utóbbi nem lehetséges, akkor a jegyzőkönyvet legkésőbb a szóbeli panaszra adott válasszal egy időben küldi ki – legkésőbb a panasz beérkezésétől számított 30. napon.

 

Amennyiben Szolgáltató és Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Vásárló számára:

 

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál: Jogszabálysértés esetén a fogyasztó az illetékes kormányhivatal eljárását kezdeményezheti. Az eljárás lefolytatására a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye, ennek hiányában értesítése címe szerinti kormányhivatal vagy az a kormányhivatal jogosult, melynek területén a jogellenes magatartást elkövették.

A kormányhivatalok elérhetősége: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

 

Békéltető Testület eljárásának kezdeményezése:

 

Amennyiben Szolgáltató a panaszkezelési tevékenysége nem a fogyasztó megelégedésére történt, vagy a fogyasztó panaszát Szolgáltató elutasította, a területileg illetékes Békéltető Testületek ingyenes eljárását igényelheti. Az eljárást a fogyasztónak minősülő ügyfélnek, vagy a fogyasztónak a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes vármegyei kereskedelmi kamara által működtetett Békéltető Testületnél, belföldi lakóhely vagy tartózkodási hely hiányában a Szolgáltató székhelye szerint illetékes vármegyei kereskedelmi kamara által működtetett Békéltető Testületnél kell kezdeményeznie. Az eljárásra a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

 

A vármegyei szervezetek listáját és elérhetőségeit elérheti többek között bekeltetes.hu oldalon, illetve jelen ÁSZF 2.számú mellékletében.

 

Bírósági eljárás kezdeményezése

 

Online vitarendezési fórum igénybevétele:

Tájékoztatjuk a kedves Vásárlót az online vitarendezés igénybevételéről.

 

A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára.

 

A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül fel.

 

Határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén, uniós webáruházzal fennálló vitáját Magyarországon kizárólagosan a fővárosi kereskedelmi és iparkamara által működtetett békéltető testület dönti el ingyenesen és gyorsan.

 

Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az Európai Bizottság rendszerében.

 

Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el: http://ec.europa.eu/odr

 

Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen be és kövesse az oldal utasításait.

 

Amennyiben a határon átívelő online vitarendezéssel kapcsolatosan további kérdése merülne fel, a Budapesti Békéltető Testület tud részletes felvilágosítást adni Önnek.

 

A Budapesti Békéltető Testület elérhetősége:

1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu, onlinevita@bkik.hu

Fax: 06 (1) 488 21 86

XII. Adatkezelés

A weboldalon történő böngészés és vásárlás során a felhasználóról kezelt személyes adatokkal kapcsolatban a weboldalon megtalálható Adatkezelési tájékoztató nyújt bővebb tájékoztatást. A weboldalon megadott adatok adatkezelője a Szolgáltató.

XIII. ÁSZF módosítása

Jelen ÁSZF-et Szolgáltató jogosult bármikor egyoldalúan, indoklás nélkül is módosítani. A módosításokat Szolgáltató vastagon és dőlten szedett betűkkel jelöli, a törlést a törölt szakasz áthúzásával, és így teszi közzé egységes szerkezetben a módosult ÁSZF-et. Az ÁSZF módosítás annak weboldalon történő közzétételével lép hatályba. 

 

XIV. Záró rendelkezések

Vásárló kifejezetten tudomásul veszi, hogy szerződéses nyilatkozata, azaz a webáruházból történő vásárlás fizetési kötelezettséget von maga után.

 

Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt (pl. futárszolgálat) jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.

 

Ha a jelen ÁSZF bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

 

Amennyiben Szolgáltató az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Szolgáltató és Vásárló vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni. Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a vármegyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

 

Vásárló a Szolgáltatótól kapott rendelésazonosítót (rendelési számot) és a rendeléssel kapcsolatban kapott valamennyi információt köteles bizalmasan kezelni és ezen információk harmadik személy részére történő átadásából származó felelősség és az ebből eredő kár teljes körűen terheli.

 

A Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület a Pest Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: 1055 Budapest, Balassi B. u. 25. IV/2.

Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf. 81.

Telefonszám: (1) 792 7881

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap: www.pestmegyeibekelteto.hu

Szolgáltató tájékoztatja Vásárlót arról, hogy a békéltető testületi eljárásban a Vásárlót együttműködési kötelezettség terheli.

 

Budapest, 2024. november 06.

Wonderland Alapítvány

1. sz. melléklet

Elállási-/Felmondásinyilatkozat-minta

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 

Címzett: Wonderland Alapítvány, 

1089 Budapest, Vajda Péter u 43 B, II/21

wonderlandalapitvany@gmail.com

 

Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

 

 

Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:

 

 

Fogyasztó(k) neve:

 

 

Fogyasztó(k) címe:

 

 

 

A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):

 

 

Kelt:

 

2. sz. melléklet

BÉKÉLTETŐ TESTÜLETEK LISTÁJA ÉS ELÉRHETŐSÉGEI

Békéltető Testületek elérhetőségei: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

 

Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszám: (76) 501-525, (76) 501-532 (70) 702-8403

Fax szám: (76) 501-538

Levelezési cím: 6001 Kecskemét, Pf. 228.

E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Székhely/Levelezési cím: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

Telefonszám: (72) 507-154, (20) 283-3422

Fax szám: (72) 507-152

E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu

Honlap: www.baranyabekeltetes.hu

Békés Vármegyei Békéltető Testület

Székhely/Levelezési cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszám: (66) 324-976, (66) 451-775

Fax szám: (66) 324-976, (66) 451-775

E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu

Honlap: www.bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

Székhely/Levelezési cím: 3525 Miskolc, Szentpáli utca 1.

Telefonszám: (46) 501-090, (46) 501-871

Fax szám: (46) 501-099

E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu

Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

Budapesti Békéltető Testület

Székhely: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf. 10.

Telefonszám: (1) 488 2131

Telefax: (1) 488 2186

E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Honlap: www. bekeltet.bkik.hu

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

Székhely/Levelezési cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszám: (62) 554-250/118 m.

Fax szám: (62) 426-149

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Székhely/Levelezési cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszám: (22) 510-310

Fax szám: (22) 510-312

E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu

Honlap: www.bekeltetesfejer.hu

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Székhely/Levelezési cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszám: (96) 520-217

Fax szám: (96) 520-291

E-mail cím: bekeltetotestulet@gymsmkik.hu

Honlap: www.bekeltetesgyőr.hu

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Székhely/Levelezési cím: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.

Ügyintézés: 4025 Debrecen, Vörösmarty utca 13-15.

Telefonszám: (52) 500-710, (52) 500-745

Fax szám: (52) 500-720

E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu

Honlap: www.hbmbekeltetes.hu

Heves Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: 3300 Eger, Hadnagy u. 6. fszt.1.

Levelezési cím: 3300 Eger, Pf. 440.

Telefonszám: (36) 416-660/105, 301 m.

Fax szám: (36) 323-615

E-mail cím: bekeltetes@hkik.hu

Honlap: www.hkik.hu/hu/content/bekelteto-testulet

Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület

Székhely/Levelezési cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. II. em. 212. szoba

Telefonszám: (20) 373-2570

Fax szám: (56) 370-005

E-mail cím: bekeltetotestulet@iparkamaraszolnok.hu

Honlap: www.jaszbekeltetes.hu

Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület

Székhely/Levelezési cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszám: (34) 513-010/36 m.

Fax szám: (34) 316-259

E-mail cím: bekeltetes@kemkik.hu

Honlap: www.kembekeltetes.hu

Nógrád Vármegyei Békéltető Testület

Székhely/Levelezési cím: 3100 Salgótarján, Mártírok útja 4. fszt. 14.

Telefonszám: (32) 520-860

Fax szám: (32) 520-862

E-mail cím: nkik@nkik.hu

Honlap: www.nkik.hu, www.bekeltetes-nograd.hu

Pest Vármegyei Békéltető Testület

Székhely/Levelezési cím: 1055 Budapest, Balassi B. u. 25. IV/2.

Telefonszám: (1) 792 7881

E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Honlap: www.pestmegyeibekelteto.hu

Somogy Vármegyei Békéltető Testület

Székhely/Levelezési cím: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefonszám: (82) 501-000, (82) 501-026

Fax szám: (82) 501-046

E-mail cím: skik@skik.hu

Honlap: www.skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület

Székhely/Levelezési cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszám: (42) 420-180

Fax szám: (42) 420-180

E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

Honlap: www.bekeltetes-szabolcs.hu

Tolna Vármegyei Békéltető Testület

Székhely/Levelezési cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.

Telefonszám: (74) 411-661, (30) 664-2130

Fax szám: (74) 411-456

E-mail cím: kamara@tmkik.hu

Honlap: www.tmkik.hu/hu/bekelteto-testulet

Vas Vármegyei Békéltető Testület

Székhely/Levelezési cím: 9700 Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 23.

Telefonszám: (94) 506-645, (94) 312-356

Fax szám: (94) 316-936

E-mail: bea@vmkik.hu

Honlap: www.vasibekelteto.hu

Veszprém Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.

Levelezési cím: 8200 Veszprém, Pf. 220.

Telefonszám: (88) 814-121

Fax szám: (88) 412-150

E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu

Honlap: www.bekeltetesveszprem.hu

Zala Vármegyei Békéltető Testület

Székhely/Levelezési cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24. Telefonszám: (92) 550-513

Fax szám: (92) 550-525

E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

Honlap: www.bekelteteszala.hu

bottom of page